SMT-Silkeborg
09-09-2010
Web-sponsorer
Debatemner
Nyeste emne
Triple-Ultra-Ironman...
CC Race Report
Racerdæk Continental
SMT TRI SÆSON 2010
SMT Træningsdagbogen...
Mest aktive emner
SMT TRI SÆSON 2010 [24]
Open Water Arrang... [16]
SMT`s hjemmeside [14]
X-Træning, ½ IM l... [11]
Lukning af replik... [8]
Debatforum
Betingelser
Brugervejledning
Link til forum
Se indlæg
SMT-Silkeborg | SMT Debatforum | Tri-forum
Forfatter Svømme tider og plads til svømme træning
Thorstein
Administratorer

Antal indlæg: 2
Bopæl: Askøvej 9, 8600 Silkeborg
Lagt på d. 21.02.2009 14:15
Vi er efterhånden ved at være rigtig mange til SMT svømmetræning, hviket er dejligt at se.
Men vi er efterhånden ved at være så mange at der i nogle baner er trængsel, og dette gør at nogle ikke får så meget ud af svømningen som de ellers kunne have fået.
Hvad kan vi gøre ved det? Mark og tri-udvalget har talt lidt om det, og vi er enige om at den rigtige løsninge er flere baner, altså at vi har tilgang til hele bassinet i vores træningstider. Eller også skal vi kigge på mulighederne for at få flere svømmetider. Den vil måske have den ulempe at vi nogle gange f. eks skal tage til Them svømmehal. Jeg kunne rigtig godt tænke mig at høre fra medlemerne hvad deres oplævelse, holdning er til dette spørgsmål, inden vi begynder at undersøge mulighederne for flere svømmetider. smiley

Fortsat god træningslyst

/Thorstein
Forfatter RE: Svømme tider og plads til svømme træning
Torpedo
Administratorer

Antal indlæg: 1
Bopæl: Pandurosvej 8
Lagt på d. 22.02.2009 14:54
Jeg synes vi skal begynde at svømme i søen fra i morgen. Hvem er frisk?

Be strong at the end
www.torpedonielsen.dk
Forfatter RE: Svømmetider
Buus
Brugere

Antal indlæg: 2
Bopæl: Gravmosevej 4
Lagt på d. 22.02.2009 17:27
De nuværende svømmetider er gode, men jeg er enig i, at vi er for mange på banerne. Kunne evt. løses ved at få 1 time mere mandag og dele i 2 hold samt flytte lørdags-træning til Them eller lignende, hvis det kunne give flere baner. Mulighederne er mange, men jeg kører gerne for at få mere plads til mit lange svømme korpus. Jeg har svært ved at udfolde min sublime svømme-teknik på den beskedne plads...............

mvh

Buus
Drejer
Brugere

Bopæl: fundertoften 28
Lagt på d. 22.02.2009 19:21
Vi skal bare have nogle flere baner så der er plads til os alle.
Jeg tror ikke det vil være en god ide at dele os op i to hold. Da noget af det sociale sammenhold vil forsvinde, hvis vi skal til at komme en time forskudt.
Hvordan skulle de hold evt. deles op? Lige meget hvad så er der nok nogen der bedre kan få det til at passe ind i deres program der hjemme ved at komme tidligere eller senere. Så har vi stadig det samme problem. Med det store spring mellem niveauerne.

Mvh
Peter
steen meyer
Brugere

Bopæl: Solbakkevej 30, 8600 Silkeborg
Lagt på d. 22.02.2009 19:44
Jeg kunne godt tænke mig en ekstra svømmetid en af de dage vi ikke svømmer pt. Hvis man kunne starte kl 2000 mandag/fredag ville det også være super
Hegelund
Administratorer

Brugers avatar

Antal indlæg: 68
Bopæl: Hedebyvej 3, Silkeborg
Lagt på d. 23.02.2009 10:07
Jeg er selvfølgelig klart frisk på at hoppe i søen smiley

Jeg synes ikke vi er så hårdt ramt endnu på bane 1. Men må da indrømme at når vi ligger 7-8 eller 9 mand på banen, bliver der nemt kaos ved vendingerne når de foreste indhenter de bagerste. Det er selvfølgelig til stor gene.

Hvis vi skal deles op, kræver det alligevel flere baner eller mere tid. Og om det så bliver i Them, Gjern, Ans, Ikast eller et helt andet sted er for mig lige meget. Jeg kører gerne for at få ekstra plads. Vi finder vel alligevel hurtigt ud af noget samkørsel hvis der bliver langt.

En ekstra svømmedag i løbet af ugen vill også være super godt. Men nu er morgensvømningen onsdag morgen efterhånden en fast del af programmet. Så det er ikke det der ligger øverst på ønskesedlen.

Det er rigtig, at det sociale sammenhold, vil få lidt sværre betingelser hvis vi bliver delt op i forskellige svømmehaller eller på forskellige tider. Men det er vel prisen for at klubben langsomt bliver større og større. Vi må bare blive bedre til at afholde og deltage i sociale arrangementer udenfor træningen.

Steen Hegelund
http://www.stiftenblog.dk/triatlon/
Forfatter RE: RE: Svømme tider og plads til svømme træning
Anders
Brugere

Antal indlæg: 12
Bopæl: Falstersgade 3b
Lagt på d. 26.02.2009 15:58
Det er selvfølgelig ærgerligt, at der er pladsmangel på banerne. Problemet er vel mest udtalt om lørdagen, hvor der kun er 3 baner til rådighed på Højskolen. Måske det kunne være en løsning at dele tiden om lørdagen. Det kunne i så fald være efter niveauer, delt efter de baner der plejer at være. På den måde kunne man dele 1½ overfyldt bane på 3 baner i en time. Selvfølgelig kræver det, at vi accepterer delingen, og der ingen brok blilver, uanset om man bliver bedt om at møde op kl. 8-9 eller 9-10.
Tider i andre haller, Them mm. vil for mit vedkommende betyde, at jeg vil være afhængig af samkørsel, da jeg ikke vil være interesseret i at cykle til/fra f.eks. Them tidligt om morgenen/sent om aftenen.
Men når alt kommer til alt, er der vel tale om et her og nu problem. Vil situationen ikke ændre sig, når der kun bliver tider på Nordvest om sommeren? Men selvfølgelig skakl der findes en langsigtet løsning, inden næste vinter, hvis tilslutningen fortsat vil være så stor.
Hegelund
Administratorer

Brugers avatar

Antal indlæg: 68
Bopæl: Hedebyvej 3, Silkeborg
Lagt på d. 19.03.2009 10:57
Kan vi ikke lige som K-1 fra Silkeborg Svømmeklub, få tildelt nogle baner i den offentlige svømmetid, eksempelvis lørdag morgen før vores faste træning. Jeg kommer gerne kl. 07.00. Så kunne næste hold starte kl. 08.30. Så kan vi stadig nemt nå at svømme et program på de 4-5.000 meter vi plejer om lørdagen.

Ligeledes kunne en bane onsdag eller torsdag morgen i den offentlige åbningstid på Højskolen passe rigtig godt ind, indtil vi skal starte i søen.

Mandag må vi bare blive bedre til at fordele os på de rigtige baner. Har vi ikke lige svømmet 500 meter test. Kan vi ikke inddele banerne efter disse tider?

Steen Hegelund
http://www.stiftenblog.dk/triatlon/
Henrik_Langbak_Hansen
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 7
Bopæl: Lilleøvej 17
Lagt på d. 10.08.2009 14:54
Er der noget nyt i denne sag - er der nogen der ved hvornår der er svømmetider i næste sæson.

Der kan forresten reklameres for det sene pas fredag - der har ofte været så god plads i bassinet at vi har kunne lave mange "sjove" øvelser - guidet af Jesper smiley

/Henrik
Spring til debat:
Web-sponsorer
Indlogning
Brugernavn

Kodeord

Er du ikke registreret bruger endnu?
Klik her for at blive det.

Har du glemt dit kodeord?
Få tilsendt et nyt ved at klikke sh@smt-silkeborg.dk.
Begivenheder
MaTiOnToFr
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30

Næste 5 dage
- 9.9.Dagens løb
- 11.9.Løbetræning fra Østre Søbad - kl. 10:00 - Frivillig træning
- 11.9.BERLIN lang træningstur - kom frisk
- 12.9.SMUK Kvindeløb - Silkeborg

Replikboks
Du er nødt til at logge på for at skrive en replik.

Bomichael
09.09.2010
Jeg indgiver også protest da alt for mange overhalede mig efter 12 km i tirsdags !!!

jkh
09.09.2010
BERLIN - træningstur - nu på lørdag - tjek under begivenheder ovenfor - der løbes kl. 9:00 fra Østre - kom frisk smiley

kt
09.09.2010
Tak for det Steen.

kt
09.09.2010
Tak til arrangørerne af Ry-turen for fortsat ømme ben.... Som altid, det bedste arrangement! Jeg mener ikke at tøjet blev losset af - det var faktisk lagt i pæne bunker, så det var nemt at gå til -

Hegelund
09.09.2010
Jeg lossede alle tasker og jakker af ved containeren ved Down Under. Så jeg håber da at nogen har flyttet evt glemte sager indendørs . . . .

SPKunoe
08.09.2010
Hejsa Hegelund - det gik lidt stærkt med at komme under bruseren i går.- Glemte at få løbejakken hentet i din bil. Jeg kan bare få den ved lejlighed eller hente den på din adresse.

Drejer
08.09.2010
Fin afgørelse. Så vil jeg gerne tilmelde mig Julefesten smiley Selvom det ville have været nemmere hvis vi var løbet den rigtige vej rundt.

jkh
08.09.2010
Drejer er idømt bod, som afregnes til årets vildeste stævne i SMT-regi - den legendariske JULEFEST smiley

frederiksen
08.09.2010
Da McLaren havde erkendt at de havde snydt, fik de en bøde på USD 100mil.....

harpun
08.09.2010
Brix! Tak fordi du ventede da!!! Det skal jeg huske smiley

Brix
08.09.2010
Tak til SMT cupén for endnu et fedt arrangement. Drejer og Kokholm i kan bare følge Thomas Strange, han kender vejen :-)

harpun
08.09.2010
God beslutning. Det gør også at vi holder placeringerne.

jkh
08.09.2010
Juryen har talt: Kokholm får tillagt 90 strafsek. som også Drejer har fået det, og så får det blive ved det, medmindre der indgives yderligere protester ;-)

harpun
08.09.2010
...ben, hård rute og ikke mindst det gode vejr. Vi ses tirsdag.

harpun
08.09.2010
Vi respekterer bestyrelsens beslutning fuldt ud. Helt ærligt, går da ud fra at mr. 100 point fra o-løb kan finde rundt smiley jøhn hvass gjorde flere gange opmærksom på fejlen efter løbet. tak for ømme

jkh
07.09.2010
- "der løbes helt i bund ad Vejlbovej og til højre op ad Sanatorievej". Sløjfen var også beskrevet inden løbet. Juryen voterer og vender tilbage asap smiley

jkh
07.09.2010
Drejer og Kokholm, på den baggrund er konsekvensen en diskvalifikation - hvorfor hører I ikke efter, når der under instruktionen bliver sagt - fortsættes

jkh
07.09.2010
Frede Fast Fahren skulle måske have monteret slicks og ikke have løbet med så meget down force som tilfældet var - prøv igen på Monza på søndag smiley

frederiksen
07.09.2010
De 22 første i mål har løbet for hurtigt igennem pit lane. De bør derfor vel få en tidsstraf; skal vi sige 20min. Bernie og Max er 100% enig med mig på dette område.

Drejer
07.09.2010
Vi løb forkert begge to. Vi løb ind af Aldersrovej så vi kom ind før John. Men jeg var inde lidt før Kim.

Replikarkiv
Copyright © SMT