| Forfatter |
Lukning af replikboks |
cfb
Brugere
Antal indlæg: 6
Bopæl: Sejlingvej 32
| Lagt på d. 12.04.2009 17:19 |
|
|
Jeg synes, at det er ærgeligt at "Forum" ikke benyttes mere end det gør. I stedet vælger folk, måske af gammel vane, at skrive i "Replikboks". Det er tydeligt at "Replikboks" faktisk benyttes til det et forum er beregnet til.
Jeg vil foreslå, at web-redaktionen i hvert fald for en tid lukker for adgang til at skrive i "Replikboks", så vi får gang i "Forum" i stedet.
I det mindste skal der her lyde en kraftig opfordring til at bruge "Forum" i stedet for "Replikboks".
Venlig hilsen
Claus Folke Brobak |
|
|
| Forfatter |
RE: Lukning af replikboks |
Hegelund
Administratorer

Antal indlæg: 68
Bopæl: Hedebyvej 3, Silkeborg
| Lagt på d. 16.04.2009 09:58 |
|
|
At lukke replikboksen ville være synd. Den er hurtigt og nem at bruge og alle kan se den.
Hvis forumet skal gøres lige så nemt for alle at se, så kunne man evt lave en lille boks på hjemmesidens forside, lige over Replikboksen, indeholdende overskrifter på de nyeste indlæg. Så ville alle kunne se at der var kommet et nyt indlæg, og hurtigt klikke sig forbi.
Evt kunne indlæg der ikke har været aktivitet på i evt 2 mdr. automatisk blive slettet eller arkiveret. Så ville forumet hele tiden være opdateret med de nyeste indlæg.
Det var alt fra det "Lilla lyn" som er gået hen og blevet lyseblå og hvid, men alligevel har en kommentar til meste. Gi' gas. Vi ses derude.
Steen Hegelund |
|
| Forfatter |
Kjeld Fogtmann
Brugere
Antal indlæg: 7
Bopæl: virklund
| Lagt på d. 16.04.2009 14:57 |
|
|
|
Enig med steen, det vil være en fejl at lukke replik boksen. For at få gang i debatforum skal den være nemmere tilgængelig. |
|
|
| Forfatter |
cfb
Brugere
| Lagt på d. 16.04.2009 18:29 |
|
|
Mit mål er, som det forhåbentlig fremgik af mit oprindelige indlæg, ikke at få lukket for Replikboksen, men at få gang i Forum. At lukke for Replikboksen kunne være et midlertidigt tiltag.
Samtidig kunne det få klubbens medlemmer til at overveje, hvad der hører hjemme i Forum og hvad der passer i Replikboks.
Jeg er helt enig med Steen og Kjeld i at Forum skal være lettere at bruge, og de forslag om forbedringer, som Steen kommer med, er jeg helt med på. Endvidere skal der også gøres noget ved login-mekanismen, så den samme login kan bruges i og udenfor Forum.
vh Claus |
|
|
| Forfatter |
jkh
Super Administrator
Antal indlæg: 46
Bopæl: Ørnsøvej 17, 8600 Silkeborg
| Lagt på d. 11.05.2009 18:01 |
|
|
Svar fra webredaktionen.
Vi har nu fra teknisk hold fået tilrettet login-funktionen, således at der kun skal logges på én gang som bruger.
Redaktionen vil ikke lukke midlertidigt for replikboksen for at sætte mere fokus på debatforum. Vi overvejer andre tiltag, men replikboksen er "den daglige og hurtige information, hurtigere og rappe bemærkninger mellem medlemmerne", som vi kun i meget få tilfælde føler er gået over "stregen". Replikboksen sætter kolorit på sitet dagligt..........det holder vi fast i 
Hvad angår arkivtid for gamle indlæg, så er det teknisk pt sat således op, at indlæg slettes efter 180 dage, eller efter aktion fra redaktionen.
Mht forslag fra Steen omkring et popup ved nye indlæg, så må vi indtil videre henvise til den funktion, hvor den enkelte skribent, læser eller bruger kan tilmelde sig mail-funktionen, således at der modtages en mail ved respons på de respektive indlæg i debatforum.
Se eventuelt hvordan i brugervejledningen.
Med ønske om god fremtidig debat.
Webredaktionen
/jkh
jkh |
|
|
| Forfatter |
cfb
Brugere
| Lagt på d. 12.05.2009 16:40 |
|
|
Jørn Kim,
Super at login er blevet rettet!
Ærligt talt regnede jeg heller ikke med at Replikboks ville blive lukket, men jeg vil fastholde, at en række af de ting, der skrives i Replikboks, rettelig hører hjemme i Forum. Det er jo ikke bare enkeltstående kommentarer, der skrives, men ofte flere kommentarer om samme emne, og da der ikke er "titel" på de enkelte kommentarer, er det svært for "udenforstående" at få hoved og hale på det, der skrives om.
Nå, lad os se om ikke der kommer mere gang i Forum efterhånden.
Tak til Webredaktionen for et godt stykke arbejde!
vh Claus |
|
|
| Forfatter |
Terle
Brugere
Antal indlæg: 8
Bopæl: Skærskovhedevej 5, Funder
| Lagt på d. 17.05.2009 13:03 |
|
|
|
...jeg mener at Steens forslag om et pop-up på forsiden, der gør opmærksom på nye indlæg bør genovervejes i web-redaktionen.... |
|
|
| Forfatter |
Hegelund
Administratorer

Antal indlæg: 68
Bopæl: Hedebyvej 3, Silkeborg
| Lagt på d. 13.10.2009 12:40 |
|
|
Mht til replikboksen, så har det gentagne gange irriteret mig at man ikke kan rette i sin tekst efter at man har gemt den.
Nogle gange får man måske lige skrevet lidt for hurtigt på tasterne og gemt lidt for hurtigt, eller andre gange får man skrevet en tekst der er for lang og er så nød til at skrive en replik mere 
Hvis man havde muligheden for rette den replik til som man lige har skrevet selv, ville man kunne undgå dette.
En anden ting der måske kunne få mere gang i siden, uden at det skal udvikle sig til facebook, ville være at man i repliksboksen kunne skrive kommentarer til de enkelte indslag. Jeg ved vi nærmer os de muligheder der er i debatforummet, men det skulle stadig kun være muligt med korte og hurtige svar.
De lange debatter vil stadig høre hjemme i debatforumet. Ikke at der er mange der deltager. Der er mange der læser, men knap så mange der skriver. Det kommer nok 
Steen Hegelund
Redigeret af Hegelund d. 13.10.2009 12:44 |
|
| Forfatter |
RE: Lukning af Rep.boks |
Lise JP
Brugere
Antal indlæg: 3
Bopæl: Frederiksberggade 73
| Lagt på d. 13.10.2009 16:40 |
|
|
Jeg holder med Hegelund på den med at sætte en rubrik op med et "forum" også.
Nemt og hurtigt at kunne skimte dagens nye kommentarer og tillæg
Ses ude i det prakfulde efterårsvejr.
- sprinteren Lise   |
|
|