SMT-Silkeborg
09-09-2010
Web-sponsorer
Debatemner
Nyeste emne
Triple-Ultra-Ironman...
CC Race Report
Racerdæk Continental
SMT TRI SÆSON 2010
SMT Træningsdagbogen...
Mest aktive emner
SMT TRI SÆSON 2010 [24]
Open Water Arrang... [16]
SMT`s hjemmeside [14]
X-Træning, ½ IM l... [11]
Lukning af replik... [8]
Debatforum
Betingelser
Brugervejledning
Link til forum
Se indlæg
SMT-Silkeborg | SMT Debatforum | Off-Topic
Forfatter Lukning af replikboks
cfb
Brugere

Antal indlæg: 6
Bopæl: Sejlingvej 32
Lagt på d. 12.04.2009 17:19
Jeg synes, at det er ærgeligt at "Forum" ikke benyttes mere end det gør. I stedet vælger folk, måske af gammel vane, at skrive i "Replikboks". Det er tydeligt at "Replikboks" faktisk benyttes til det et forum er beregnet til.

Jeg vil foreslå, at web-redaktionen i hvert fald for en tid lukker for adgang til at skrive i "Replikboks", så vi får gang i "Forum" i stedet.

I det mindste skal der her lyde en kraftig opfordring til at bruge "Forum" i stedet for "Replikboks".

Venlig hilsen
Claus Folke Brobak
Forfatter RE: Lukning af replikboks
Hegelund
Administratorer

Brugers avatar

Antal indlæg: 68
Bopæl: Hedebyvej 3, Silkeborg
Lagt på d. 16.04.2009 09:58
At lukke replikboksen ville være synd. Den er hurtigt og nem at bruge og alle kan se den.

Hvis forumet skal gøres lige så nemt for alle at se, så kunne man evt lave en lille boks på hjemmesidens forside, lige over Replikboksen, indeholdende overskrifter på de nyeste indlæg. Så ville alle kunne se at der var kommet et nyt indlæg, og hurtigt klikke sig forbi.

Evt kunne indlæg der ikke har været aktivitet på i evt 2 mdr. automatisk blive slettet eller arkiveret. Så ville forumet hele tiden være opdateret med de nyeste indlæg.

Det var alt fra det "Lilla lyn" som er gået hen og blevet lyseblå og hvid, men alligevel har en kommentar til meste. Gi' gas. Vi ses derude.

Steen Hegelund
http://www.stiftenblog.dk/triatlon/
Kjeld Fogtmann
Brugere

Antal indlæg: 7
Bopæl: virklund
Lagt på d. 16.04.2009 14:57
Enig med steen, det vil være en fejl at lukke replik boksen. For at få gang i debatforum skal den være nemmere tilgængelig.
cfb
Brugere

Lagt på d. 16.04.2009 18:29
Mit mål er, som det forhåbentlig fremgik af mit oprindelige indlæg, ikke at få lukket for Replikboksen, men at få gang i Forum. At lukke for Replikboksen kunne være et midlertidigt tiltag.

Samtidig kunne det få klubbens medlemmer til at overveje, hvad der hører hjemme i Forum og hvad der passer i Replikboks.

Jeg er helt enig med Steen og Kjeld i at Forum skal være lettere at bruge, og de forslag om forbedringer, som Steen kommer med, er jeg helt med på. Endvidere skal der også gøres noget ved login-mekanismen, så den samme login kan bruges i og udenfor Forum.

vh Claus
jkh
Super Administrator

Antal indlæg: 46
Bopæl: Ørnsøvej 17, 8600 Silkeborg
Lagt på d. 11.05.2009 18:01
Svar fra webredaktionen.

Vi har nu fra teknisk hold fået tilrettet login-funktionen, således at der kun skal logges på én gang som bruger.

Redaktionen vil ikke lukke midlertidigt for replikboksen for at sætte mere fokus på debatforum. Vi overvejer andre tiltag, men replikboksen er "den daglige og hurtige information, hurtigere og rappe bemærkninger mellem medlemmerne", som vi kun i meget få tilfælde føler er gået over "stregen". Replikboksen sætter kolorit på sitet dagligt..........det holder vi fast i smiley

Hvad angår arkivtid for gamle indlæg, så er det teknisk pt sat således op, at indlæg slettes efter 180 dage, eller efter aktion fra redaktionen.

Mht forslag fra Steen omkring et popup ved nye indlæg, så må vi indtil videre henvise til den funktion, hvor den enkelte skribent, læser eller bruger kan tilmelde sig mail-funktionen, således at der modtages en mail ved respons på de respektive indlæg i debatforum.

Se eventuelt hvordan i brugervejledningen.

Med ønske om god fremtidig debat.
Webredaktionen
/jkh

jkh
cfb
Brugere

Lagt på d. 12.05.2009 16:40
Jørn Kim,

Super at login er blevet rettet!

Ærligt talt regnede jeg heller ikke med at Replikboks ville blive lukket, men jeg vil fastholde, at en række af de ting, der skrives i Replikboks, rettelig hører hjemme i Forum. Det er jo ikke bare enkeltstående kommentarer, der skrives, men ofte flere kommentarer om samme emne, og da der ikke er "titel" på de enkelte kommentarer, er det svært for "udenforstående" at få hoved og hale på det, der skrives om.

Nå, lad os se om ikke der kommer mere gang i Forum efterhånden.

Tak til Webredaktionen for et godt stykke arbejde!

vh Claus
Terle
Brugere

Antal indlæg: 8
Bopæl: Skærskovhedevej 5, Funder
Lagt på d. 17.05.2009 13:03
...jeg mener at Steens forslag om et pop-up på forsiden, der gør opmærksom på nye indlæg bør genovervejes i web-redaktionen....
Hegelund
Administratorer

Brugers avatar

Antal indlæg: 68
Bopæl: Hedebyvej 3, Silkeborg
Lagt på d. 13.10.2009 12:40
Mht til replikboksen, så har det gentagne gange irriteret mig at man ikke kan rette i sin tekst efter at man har gemt den.

Nogle gange får man måske lige skrevet lidt for hurtigt på tasterne og gemt lidt for hurtigt, eller andre gange får man skrevet en tekst der er for lang og er så nød til at skrive en replik mere smiley

Hvis man havde muligheden for rette den replik til som man lige har skrevet selv, ville man kunne undgå dette.

En anden ting der måske kunne få mere gang i siden, uden at det skal udvikle sig til facebook, ville være at man i repliksboksen kunne skrive kommentarer til de enkelte indslag. Jeg ved vi nærmer os de muligheder der er i debatforummet, men det skulle stadig kun være muligt med korte og hurtige svar.

De lange debatter vil stadig høre hjemme i debatforumet. Ikke at der er mange der deltager. Der er mange der læser, men knap så mange der skriver. Det kommer nok smiley

Steen Hegelund
Redigeret af Hegelund d. 13.10.2009 12:44
http://www.stiftenblog.dk/triatlon/
Forfatter RE: Lukning af Rep.boks
Lise JP
Brugere

Antal indlæg: 3
Bopæl: Frederiksberggade 73
Lagt på d. 13.10.2009 16:40
Jeg holder med Hegelund på den med at sætte en rubrik op med et "forum" også.

Nemt og hurtigt at kunne skimte dagens nye kommentarer og tillægsmiley

Ses ude i det prakfulde efterårsvejr.

- sprinteren Lise smileysmiley
Spring til debat:
Web-sponsorer
Indlogning
Brugernavn

Kodeord

Er du ikke registreret bruger endnu?
Klik her for at blive det.

Har du glemt dit kodeord?
Få tilsendt et nyt ved at klikke sh@smt-silkeborg.dk.
Begivenheder
MaTiOnToFr
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30

Næste 5 dage
- 9.9.Dagens løb
- 11.9.Løbetræning fra Østre Søbad - kl. 10:00 - Frivillig træning
- 12.9.SMUK Kvindeløb - Silkeborg

Replikboks
Du er nødt til at logge på for at skrive en replik.

SPKunoe
08.09.2010
Hejsa Hegelund - det gik lidt stærkt med at komme under bruseren i går.- Glemte at få løbejakken hentet i din bil. Jeg kan bare få den ved lejlighed eller hente den på din adresse.

Drejer
08.09.2010
Fin afgørelse. Så vil jeg gerne tilmelde mig Julefesten smiley Selvom det ville have været nemmere hvis vi var løbet den rigtige vej rundt.

jkh
08.09.2010
Drejer er idømt bod, som afregnes til årets vildeste stævne i SMT-regi - den legendariske JULEFEST smiley

frederiksen
08.09.2010
Da McLaren havde erkendt at de havde snydt, fik de en bøde på USD 100mil.....

harpun
08.09.2010
Brix! Tak fordi du ventede da!!! Det skal jeg huske smiley

Brix
08.09.2010
Tak til SMT cupén for endnu et fedt arrangement. Drejer og Kokholm i kan bare følge Thomas Strange, han kender vejen :-)

harpun
08.09.2010
God beslutning. Det gør også at vi holder placeringerne.

jkh
08.09.2010
Juryen har talt: Kokholm får tillagt 90 strafsek. som også Drejer har fået det, og så får det blive ved det, medmindre der indgives yderligere protester ;-)

harpun
08.09.2010
...ben, hård rute og ikke mindst det gode vejr. Vi ses tirsdag.

harpun
08.09.2010
Vi respekterer bestyrelsens beslutning fuldt ud. Helt ærligt, går da ud fra at mr. 100 point fra o-løb kan finde rundt smiley jøhn hvass gjorde flere gange opmærksom på fejlen efter løbet. tak for ømme

jkh
07.09.2010
- "der løbes helt i bund ad Vejlbovej og til højre op ad Sanatorievej". Sløjfen var også beskrevet inden løbet. Juryen voterer og vender tilbage asap smiley

jkh
07.09.2010
Drejer og Kokholm, på den baggrund er konsekvensen en diskvalifikation - hvorfor hører I ikke efter, når der under instruktionen bliver sagt - fortsættes

jkh
07.09.2010
Frede Fast Fahren skulle måske have monteret slicks og ikke have løbet med så meget down force som tilfældet var - prøv igen på Monza på søndag smiley

frederiksen
07.09.2010
De 22 første i mål har løbet for hurtigt igennem pit lane. De bør derfor vel få en tidsstraf; skal vi sige 20min. Bernie og Max er 100% enig med mig på dette område.

Drejer
07.09.2010
Vi løb forkert begge to. Vi løb ind af Aldersrovej så vi kom ind før John. Men jeg var inde lidt før Kim.

jkh
07.09.2010
Drejer og Kokholm, I må melde ind hvis der er løbet forkert, og der skal tillægges tid. Vi har ikke modtaget protester, men protest-fristen er som altid 5 dage.

Drejer
07.09.2010
Tak for en Cup i dag. Skal Kim k. ikke også have en tidsstraf da vi begge mangler at runde det samme hjørne?

PFO
07.09.2010
Tak til SMT teamet for endnu en kanon event. Synes der var lidt flere bakker denne gang smiley Lidt indledende skov løb ville nok have hjulpet lidt smiley

jkh
07.09.2010
Resultatlisten fra Ry-turen er nu online - se nyheden øverst her på sitet. Listen er overall, og med resultat m/k og pointtildeling.

jkh
07.09.2010
Ry-turen: Vi har noteret os at ruteafmærkningen ikke var optimal smiley - men alle fandt dog hjem, og vi håber ikke det har haft indflydelse på resultatet.

Replikarkiv
Copyright © SMT